Home | 

Čezmejno izvajanje storitev po 1.1.2024

Čezmejno izvajanje storitev po 1.1.2024

Novi Zakon o čezmejnem izvajanju storitev (ZČmis-1) uvaja posamezne določbe, ki se pričnejo uporabljati 1.1.2024. Med drugim prihaja do sprememb pogojev za čezmejno izvajanje storitev, postopka izdaje A1 ter ukinitve drugega odstavka 144. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2), ki se nanaša na osnovo za obračun in plačilo prispevkov napotenih delavcev.

News
Categories
Contact

Čezmejno izvajanje storitev po 1.1.2024

Pogoji za čezmejno opravljanje storitev

Pogoje za čezmejno opravljanje storitev delodajalcev predpisuje 4. člen ZČmis-1, ki dodatno določa, da delodajalec ne sme kršiti pomembnejših določb delovnopravne zakonodaje, ki se nanašajo na pravice delavca (v zvezi s plačilom za delo, delovnim časom, zaposlovanjem na črno, usposabljanjem za varno delo itd.).

A1 potrdilo in sprememba zavarovalne podlage

Slovenski delodajalec mora za vsakega delavca, ki ga namerava napotiti na delo v tujino (EU, Islandija, Norveška, Švica itd.) pri ZZZS pridobiti potrdilo A1. Na podlagi izdanega A1 potrdila ZZZS nato spremeni delavčevo zavarovalno podlago iz 001 (delavci v delovnem razmerju na območju Republike Slovenije) v zavarovalno podlago 002 (delavci, ki so bili poslani na delo v tujino). ZZZS bo to spremembo zavarovalne podlage po uradni dolžnosti izvajal le še do 31.12.2023.

ZČmis-1 od 1.1.2024 naprej namreč ukinja avtomatsko spremembo zavarovalne podlage na 002. To pomeni, da bo ob pričetku in koncu napotitve delodajalec sam moral z obrazcem M-1 ter M-2 urediti odjavo ter prijavo delavca v ustrezno zavarovalno podlago.

Izdaja A1 potrdil ter M obrazcev bo do 31.12.2023 potekala nespremenjeno. Od 1.1.2024 bo na portalu SPOT na voljo nova vloga za izdajo A1 potrdila.

Osnova za obračun in plačilo prispevkov napotenih delavcev

Za napotene delavce se bistveno spreminja osnova za obračun in plačilo prispevkov. Od 1.1.2024 dalje se bo za izplačila plače napotenih delavcev v osnovo za obračun prispevkov vštevala celotna plača in vsi drugi prejemki na podlagi delovnega razmerja, vključno z bonitetami ter povračili stroškov v zvezi z delom, izplačanih v denarju, bonih ali v naravi (ne glede na to ali gre za napotitev po 12. ali 13. členu Uredbe (ES) 883/2004 ali pa napotitev v tretje države).  

To pomeni, da se v primeru napotitev na delo v tujino ukinja izjema glede določitve (nižje) osnove za obračun in plačilo prispevkov delavcev. Do sedaj se namreč v osnovo za obračun prispevkov teh delavcev ni všteval tisti del plače, ki so ga prejeli izključno zaradi napotitve na delo v tujino. Za napotene delavce je to posledično pomenilo tudi nižjo pokojninsko osnovo v primerjavi s tistimi, ki so dobivali enako bruto plačo pri delu v Sloveniji. 

Similar Posts

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.